...
Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES)
Diumenge 17: de 9.30h a 11.30h Tipus d’activitat: taller Títol: Malaltia, mort i compassió a Atapuerca
A l'IPHES-CERCA (Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social) estudiem els orígens humans, utilitzem mètodes multidisciplinaris per tal de revelar els misteris del nostre passat. Des de l'antropologia forense estudiem no només la biologia de les persones, sinó també com van viure i com es relacionaven amb els altres. Una de les maneres de descobrir-ho és examinar els seus ossos i dents per identificar possibles patologies, marques físiques dels reptes del seu dia a dia.
En aquest taller els joves investigaran els casos d'alguns individus que van viure en diferents períodes de la prehistòria a Atapuerca.
Utilitzant tècniques d'antropologia forense, podràs descobrir si tenien alguna malaltia, si van rebre cures, de què van morir: si va ser a causa de la seva malaltia, un accident de caça o potser van ser assassinats. Troba les respostes a aquestes preguntes i a moltes més.
Logo fcri