...
Grup de recerca TransMedia Catalonia (UAB) / CLiC- Centre de Llenguatge i Computació (UB)
Grup de recerca TransMedia Catalonia (UAB) Dimecres 13: de 9.30h a 11.30h Tipus d’activitat: joc Títol: Videojocs per a tothom: l'accessibilitat als videojocs
Les persones participants podran jugar a un videojoc accessible uns minuts o bé jugar-hi amb ulleres que no s'hi veuen, una mà, etc., per conscienciar sobre la importància de l'accessibilitat als videojocs.

CLiC- Centre de Llenguatge i Computació (UB)
Dimecres 13: de 9.30h a 11.30h Tipus d’activitat: taller Títol: Accessibilitat a l’aula: Quan no hi sentim bé
Els sistemes de reconeixement automàtic de la parla ens permeten transformar un contingut oral a text, de manera que es converteixen en “transcriptors” de la persona que parla.
A banda del seu aspecte pràctic en aplicacions diàries, aquests transcriptors permeten tenir en format text el contingut que explica un professor a l’aula. Per a persones amb dificultats auditives pot ser una eina cabdal per a seguir una classe. Aquí us presentarem les eines que desenvolupen al grup de recerca CLiC (Centre de Llenguatge i Computació) en aquesta línia, així com la seva eina inversa: el sintetitzador de la parla, que llegeix un text automàticament i que pot donar assistència a aquelles persones amb dificultats de lectura o de producció de la parla.