...
Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)
Dijous 14: de 9.30h a 11.30h Tipus d’activitat: demostració Títol: Utilització de nanopartícules en bioenginyeria per tractar l'Alzheimer i el càncer
T'has imaginat mai que existeixen partícules tan diminutes que són capaces de viatjar per dins del nostre cos per portar medicaments només allà on es necessiten? Vine al nostre estand per descobrir com la nanomedicina pot ajudar a resoldre problemes de salut dissenyant fàrmacs intel·ligents per tractar l'Alzheimer i el càncer.
Hi explicarem què és la nanomedicina, que són les nanopartícules i com les utilitzem al laboratori per dirigir fàrmacs a dins del cos. Portarem models de diferents nanopartícules que els assistents podran manipular i entendre com es poden dirigir a parts diferents del cos amb petites estructures que es diuen "lligants".
També podrem observar-hi nanopartícules reals que fem servir al laboratori i veure al microscopi mostres de cervell de ratolins sans i amb algunes malalties com ara l'Alzheimer per a veure les diferències i comprendre l'aplicació de les nanopartícules en el seu tractament.