…
Universitat Pompeu Fabra (UPF)
Escola d’Enginyeria Dijous 14: de 12h a 14h Tipus d’activitat: Taller Títol: Un nou enfocament en la planificació d'intervencions cardíaques: taller de realitat augmentada i impressió 3D per a tancament d'orelleta esquerra
L'activitat consisteix en una breu introducció sobre diferents tecnologies de planificació mèdica que l'alumnat podrà testejar. Aquestes estan relacionades amb una intervenció cardíaca que es realitza a la pràctica clínica: l'oclusió de l'orelleta esquerra. La intervenció se centra a posar un dispositiu al cor, concretament a l'aurícula esquerra, per tancar-ne una part on es formen una gran quantitat de trombes.
L'activitat es dividirà en 3 parts i els/les estudiants podran passar per cadascuna en grups reduïts, on els nostres membres els rebran per ajudar-los en tot moment.
La primera part consisteix en l'explicació de l'anatomia cardíaca mitjançant la impressió 3D d’aurícules esquerres de pacients reals, on s'explica perquè es fa la intervenció i com i quines són les seves limitacions en relació amb les diferències morfològiques de cadascun de nosaltres.
Posteriorment, es posaran a la pell d'un intervencionista cardíac per planificar la intervenció de tancament d'orelleta, implantant de manera virtual un dispositiu a través del programari VIDAA.
Finalment, mitjançant ulleres de realitat augmentada, es podrà experimentar de forma interactiva l'anatomia de l'aurícula esquerra i els diferents dispositius que es poden implantar, per finalment tractar de realitzar la intervenció amb les seves pròpies mans!