Programa d’activitats EC20

...
Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC - UPC)

Dissabte 21 i Diumenge 22

Simulador de vol portàtil de Cessna 182

El simulador de vol portàtil va ser el segon que construeix Daniel Ruiz, estudiant de la UPC EETAC d'Enginyeria d’Aeronavegació per a la UPC de Castelldefels.

El primer simulador de vol va ser construït en un fusellatge real de Cessna 150 encara que simula la funcionalitat d'una Cessna 172. Es troba fix a les instal·lacions de l'Escola atesa la seva gran grandària i pes.

Aquest segon simulador va ser construït com TFG de la carrera i sempre tenint en compte que fos fàcilment transportable però amb les mateixes funcionalitats que el simulador fix. Per a això es va optar per dissenyar i construir el moble en fusta i usar un panell de metacrilat amb un vinil per mostrar les llegendes i els colors de cada secció.

En el cas del simulador portàtil recrea la funcionalitat i aspecte de la Cessna 182.

El panell consta de tots els indicadors, ràdios i botons típics de les avionetes convencionals. A més, té capacitats d'ús en línia i IVAO. És completament funcional i tot el que es faci afectarà el programari de simulació. Gràcies a això es poden simular tots els protocols dels vols VFR i IFR, i en concret la majoria d'operacions aèries reals explicades durant la carrera aeroespacial.

Funciona gràcies a les targetes IOCards i sota els programaris de FSUIPC i SIOC. El simulador de vol instal·lat és Prepar3D amb la Cessna 182 de Flight simulator 2004.

eetac.upc.edu

EspaiCiència és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Consultar el nostre web